Teringat Di Masa Lalu

Tuesday, June 15, 2010
Bila tengah cari idea untuk t-shirt kelas , masih aku teringat hasil-hasil yang membanggakan aku. Aku pernah buat projak mural di tabika dan nursery pakcik sedara aku. Masa itu aku baru sahaja darjah enam. Tak sangka masaitu ada orang yang bagi kepercayaan yang tinggi tehadap aku. Tugasan aku ialah menyiapkan mural di dinding taska. Dengar macam senag tapu susah.
tabika itu adalah sebuah rumah teres lot tepi. Memang susah. Aku anggar kan projek ini akan siap dalam tempoh tiga minggu. Aku mula kan aktiviti aku jam 10 a.m. hingga jam 5 p.m. Makan dan minum ditanggung oleh pakcik sedara aku.
Peringkay yang paling susah ialah peringkat awal. Aku perlu melukis watak-watak kartun dalam buku ke dinding. Memang susah. Dalam buku kecil,kena ubah jadi besar untuk disesuaikan dengan saiz dinding. Aagk nye seminggu baru siap sepenuh nya lukisan tersebut. Lepas siap melukis aku mula mewarna. Aku gunakan warna pelaka. Memang cantik warnanya. Dalam dua minggu siap lah artwork aku. Bajet tiga minggu tp alhamdulliah aku berjaya siapkan dalam masa dua minggu saja. Memang penat tapi kepuasannya aku seorang saja yang tahu bagai mana rasa nya. Dari watak kartun sampai kan logo aku berusaha menghidupkan nya. Dari bawah sampai kena panjat tangga untuk siap kan mural di belah atas. Memang best bila lihat benda yang korang hasil kan menjadi. Aku puas hati dan pakcik sedara aku pon puas hati. Hari last memang best masa tu aku da[at upah sebanyak RM150 untuk mural yang aku hasilkan. Aku tak pernah sangka aku akan mendapat sebanyak itu sebab masa tu aku baru saja berumur 12 tahun. Masa tu RM 150 memang cukup besar bagi aku. Happy gila aku dan memang berbaloi-baloi...

ini lah dikatakan senitubebas

0 comments:

Post a Comment

About Me

My photo
aku meluahkan ekspresi di atas kertas..bila aku buat camtu aku gumbira...lalalala~

seni typing