ALANAGKAH gembiranya HATIKU

Friday, July 2, 2010
Aku sekali lagi diberi peluang untuk mereka t-shirt kelas adik aku..sebelum ini aku pernah dapat projek macam ni jugak..first time masa aku tingkatan dua..masa tu aku hanya tulis dengan kreatif tulisan ''el numero uno''.. maksudnya aku tak berapa ingat. Tulisan itu untuk baju karnival asra, (sukan asrama antara sekolah-sekolah).
second time pulak aku diberi peluang semasa aku di tingkatan tiga. Juga untuk baju karnival asrama. Tapi mungkin bukan rezeki aku, design aku ditolak kerana ada design yang lebih cntik dan menarik lagi daripada aku. Kerana itu aku berazam untuk meluahkan dan mencari lebih banyak idea yang menarik agar setanding dengan mereka...
Akhirnya untuk kali ketiga aku diberi peluang lagi sewaktu aku berada di tingkatan lima. Aku diberi kepercayaan untuk design baju kelas aku sendiri.Aku paling bangga dengan kepercayaan yang diberi oleh mereka. Untuk menjayakan projek ini,aku mempunyai bantuan daripada rakan-rakan setia aku. Aku hanya mecari idea dan mengolah idea-idea itu dan lampirkan atas kertas. Kawan aku akan memilih idea yang terbaik untuk baju kelas aku. Orang yang berada di belakang projek ini ada enam orang iaitu aku,mubarak,hanis,lokman,ihsan & hafiziyang akan memilih design itu adalah tugas mubarak. Hanis ini pula bekerja dengan komputer. Dia yang akan upload design ke dalam komputer. Senang untuk fill colour dan edit. Lokman ini pula assistent untuk mubarak. Hafizi atau lebih dikenali dengan panggilan fizi pula assistent aku. Dia bagi idea dan aku lukiskan. Bagusdan menarik juga idea. Bernas dan kreatif. Ihsan ini sebagai sumber komunikasi. Dia yang akan mencari kedai dan buat temu janji dengan pengurus kedai yang akan mengambil tempahan kami .
inilah hasi baju yang aku design

ini di bahagian depan

ini dibahagian belakang

ini pula lambang kelas aku yang berada di belakang baju


ini pula nama-nama budak kelas aku,
aku design klon orang di belakang baju..
dalam nye aku letak nama-nama budak kelas aku

Dan kali keempat aku diberi lagi peluang. Aku akan meenjadi designer untuk baju lagi. Mintak-mintak lah adik aku dan budak-budak kelas dia suka akan design aku ini.
(dapat lah sikit hadiah saguh hati nanti haha),semoga projek ini akan bejaya..
inilah seni dan senitubebas

0 comments:

Post a Comment

About Me

My photo
aku meluahkan ekspresi di atas kertas..bila aku buat camtu aku gumbira...lalalala~

seni typing